Alchemie in Cataclysm – Alle Rezepte und Transmutes im Überblick – dazu das Alchi-Mount Sandstone Drake

Neben Verzauberkunst gibt es nun einen Überblick über die Alchemie in Cataclysm. Das wohl interessanteste dürfte das neue Alchi Mount „Sandstone Drake“ sein, auf dem man allerdings nicht reitet: Man verwandelt sich selber IN das Mount und kann sogar einen Verbündeten auf sich reiten lassen. Das ist gerade interessant, wenn man mal Low Level Chars von A nach B befördern will, die noch kein Mount haben. Hierzu muss man die Vial of the Sands herstellen, mit der man sich dann in das Mount verwandeln kann.

Ferner gibt es auch wieder einen epischen Alchi-Stein, der ja in WoTLK nie nachgepacht wurde. Da man gerade zu Beginn einige Manasorgen hat, wird man sicher den einen oder anderen Pot werfen, da ist man über die erhöhte 40% Wirksamkeit mehr als nur dankbar. Schade des es als Wert „nur“ Stamina gibt, immerhin ist man mit Masteryrating bei allen Klassen gut bedient.

Name Description
Lifebound Alchemist Stone Creates Lifebound Alchemist Stone.

Neben den üblichen Flasks wird es die Möglichkeit geben Flasks in Kesseln für den ganzen Raid zu stellen, genau wie damals bei den Resi-Töpfen. Allerdings sind die Aufladungen mit 7 bei den kleinen, oder 17 bei den grossen Kesseln irgendwie „komisch“ bemessen, da immer ein paar Leute leer ausgehen, egal ob 10er oder 25er Raid. Selbst wenn man einen 17er und 7er Topf stellt, kommt man nur auf 24. Warum hier nicht 10 oder 25 Aufladungen gewählt wurden bleibt mir unklar. Naja, so ganz unklar ist es nicht, da man die Aufladungen später mit Gildentalenten erhöhen kann:

19 Happy Hour Increases the number of flasks gained from using a flask cauldron by 100%.

Immerhin halten sich die Kosten der Töpfe in Grenzen, so das es billiger ist einen Topf zu stellen, statt Einzel-Flasks zu schlucken. Richtig billig wird es dann mit Gildenrang 19, wo sich die Aufladungen nochmals um 100% erhöhen.

Name Description
Flask of Steelskin Increases Stamina by 300 for 1 hour. Counts as both a Battle and Guardian elixir. This effect persists through death.
Flask of the Draconic Mind Increases Intellect by 300 for 1 hour. Counts as both a Battle and Guardian elixir. This effect persists through death.
Flask of the Winds Increases Agility by 300 for 1 hour. Counts as both a Battle and Guardian elixir. This effect persists through death.
Flask of Titanic Strength Increases Strength by 300 for 1 hour. Counts as both a Battle and Guardian elixir. This effect persists through death.
Flask of Flowing Water Increases Spirit by 300 for 1 hour. Counts as both a Battle and Guardian elixir. This effect persists through death.
Flask of Enhancement Increases your Agility, Strength, or Intellect by 80 for 1 hour. Your highest stat is always chosen. Counts as both a Battle and Guardian elixir. Effect persists through death.
Cauldron of Battle Creates a cauldron that raid members can use to gain the benefit of a flask appropriate to their class and talents. Cauldron has 7 uses and lasts for 5 min.
Big Cauldron of Battle Creates a cauldron that raid members can use to gain the benefit of a flask appropriate to their class and talents. Cauldron has 17 uses and lasts for 5 min.

Bei den Transmutes hat sich auch einiges getan: So kann man Volatile Life, die neuen Lebenspartikel, in jedes andere Element transmutieren, was allerdings zufällig passiert. Ebenso scheint es nur einen Meta-Gem Rohling zu geben, den Shadowspirit Diamond. Ebenso kann man wieder Low-Quality Gems in blaue transmuten. Ich denke die Rezepte für die epischen werden dann später wieder nachgepatcht.

Name Description
Transmute: Living Elements Transforms the essence of life into another element. The exact result is not known ahead of time.
Transmute: Shadowspirit Diamond Transmute several lesser gems into a beautiful shadowspirit diamond.
Transmute: Truegold Transmutes pyrium bars into truegold.
Transmute: Pyrium Bar Transmutes elementium and volatile earth into a pyrium bar.
Transmute: Inferno Ruby Transmutes lesser red gems and the essence of the heartblossom to create an inferno ruby.
Transmute: Ocean Sapphire Transmutes lesser blue gems and the oils from Azshara’s Veil to create an ocean sapphire.
Transmute: Amberjewel Transmutes lesser yellow gems and the timeless essense of whiptail to create an amberjewel.
Transmute: Demonseye Transmutes lesser purple gems and the magical essense of twilight jasmine to create a demonseye.
Transmute: Ember Topaz Transmutes lesser orange gems and the fiery essense of cinderbloom to create an ember topaz.
Transmute: Dream Emerald Transmutes lesser green gems and the electrical currents of stormvine to create a dream emerald.

Bei den Potions/Elixiers gibt es einige ganz witzige Fun-Potions, mit denen man u.a. mehr Loot findet.

Name Description
Potion of Treasure Finding Allows you to sometimes find extra treasure from monsters in Mount Hyjal, Vash’jir, Deepholm, Twilight Highlands and Uldum. Lasts 1 hour. Effect persists through death.
Potion of Illusion Transforms the imbiber to look like someone else.
Deathblood Venom Fills your veins with deadly poison, causing you to sometimes poison enemies that strike you in melee for 1900 to 2100 damage over 8 sec.
Potion of Deepholm Teleports the imbiber to Deephome.
Ghost Elixir Increases Spirit by 225 for 1 hour. Battle Elixir.
Elixir of the Naga Increases expertise rating by 225 for 1 hour. Battle Elixir.
Elixir of the Cobra Increases critical strike rating by 225 for 1 hour. Battle Elixir.
Elixir of Mighty Speed Increases haste rating by 225 for 1 hour. Battle Elixir.
Elixir of Impossible Accuracy Increases your hit rating by 225 for 1 hour. Battle Elixir.
Elixir of the Master Increases your mastery rating by 225 for 1 hour. Battle Elixir.
Elixir of Deep Earth Increases armor by 900 for 1 hour. Guardian Elixir.
Prismatic Elixir Increases resistance to magic by 90 for 1 hour. Guardian Elixir.
Volcanic Potion Increases spell power by 1200 for 25 sec.
Potion of the Tol’vir Increases your Agility by 1200 for 25 sec.
Golemblood Potion Increases your Strength by 1200 for 25 sec.
Earthen Potion Increases armor by 4800 for 25 sec.
Potion of Concentration Puts the imbiber in an elevated state of concentration where they can restore up to 22000 mana over 10 sec, but they are defenseless until their concentration is broken.
Mysterious Potion Restores 1 to 15000 health and 1 to 15000 mana.
Mythical Healing Potion Restores 7500 to 12500 health.
Mythical Mana Potion Restores 9250 to 10750 mana.
Mighty Rejuvenation Potion Restores 7200 to 8800 mana and health.
Deepstone Oil May cause stiffness.
Marcus Lottermoser
Streamer/YouTuber/Redakteur at Myself
Jahrgang '79, seit Ende der '80er nerdiger Gamer. Absolvierte die Ausbildung zum Editor bei der Computec Media AG (PC Games) in Fürth. Kommunikationsdesigner durch die School of Life, Streamer und YouTuber aus Leidenschaft! Google+