Beta: Inscription – Glyph Preview

Heute wurde ein neuer Beta-Patch aufgespielt, der sowohl neben diverser Klassentalentänderungen auch das erste Preview auf den neuen Beruf Inscription zulässt.

  • Glyph Mastery (Passive) – Unlocks an additional Glyph.

Hunter

  • Venomous Mana (Glyph Passive) – Empowers a Greater Glyph to grant your Viper Sting ability an additional 15% chance to resist dispel effects.

 Mage

  • Glyph of the Penguin – Empowers a Minor Glyph to cause your Polymorph: Sheep spell to turn the target into a baby penguin.

 Druid

  • Glyph of Natural Force (Class: Druid) – Empowers a Greater Glyph to avoid interruption caused by damage while casting your Wrath spells by 50%.
  • Glyph of Moonfire (Class: Druid) – Empowers a Lesser Glyph to reduce the rage cost of your Demoralizing Roar by 20.
  • Glyph of Thorns (Class: Druid) – Empowers a Minor Glyph to reduce the mana cost of your Thorns spells by %s1%.
  • Glyph of Wild Endurance (Class: Druid) – Empowers a Minor Glyph to increase the duration of your Mark of the Wild and Gift of the Wild spells by 30 min.
  • Glyph of the White Bear – Changes the appearance of your bear and dire bear forms to that of a polar bear.
  • Glyph of Frenzied Regeneration – While Frenzied Regeration is active, healing effects on you are 20% more powerful.
  • Glyph of Growl – Increases the chance for your Growl ability to work successfully by 8%.
  • Glyph of Mangle – Increases the duration of Mangle by 6 sec.
  • Glyph of Swipe – Your Swipe ability now hits 1 additional target.
  • Glyph of Shred – Increases the damage dealt by Shred to stunned and incapacitated targets by 20%.
  • Glyph of Rip – Increases the duration of your Rip ability by 3 sec.
  • Glyph of Rake – Your Rake ability prevents targets from fleeing.
  • Glyph of Swiftmend – Your Swiftmend ability no longer consumes a Rejuvenation or Regrowth effect from the target.
  • Glyph of Innervate – Your innervate ability now has an additional 20% strength mana regeneration effect on you in addition to the effect on your primary target.
  • Glyph of Rebirth – Increases the amount of health on a character brought back to life via Rebirth by 100%.
  • Glyph of Regrowth – Increases the amount of your initial Regrowth heal by 50% if your Regrowth effect is still active on the target.
  • Glyph of Rejuvenation- While your rejuvenation targets are below 50% health you will heal them for an additional 50% health.
  • Glyph of Healing Touch – Decreases the cast time of Healing Touch by 1.5 sec., the mana cost by -25% and the amount healed by -50%.
  • Glyph of Lifebloom – Increases the duration of Lifebloom by 1 sec.
  • Glyph of Starfire – Your Starfall ability increases the duration of your Moonfire effect on the target by 3 sec.
  • Glyph of Insect Swarm – Increases the damage of your Insect Swarm ability by 30% but it no longer affects your victim’s chance to hit.
  • Glyph of Hurricane – Your Hurricane ability now also slows the movement speed of its victims by -20%.
  • Glyph of Starfall- Increases the duration of Starfall by 2 sec.
  • Glyph of Wrath – Increases the chance you’ll resist spell interruption when casting your Wrath spell by 50%.
  • Glyph of Moonfire – Increases the periodic damage of your Moonfire ability by 75% but initial damage is decreased by -90%.
  • Glyph of Entangling Roots – Increases the damage your Entangling Roots victims can take before the Entangling Roots automatically breaks by 20%.

Ich bin jetzt zwar nicht der Druiden-Kenner, da kann Nighthoof mehr zu sagen als ich, aber auf den ersten Blick sieht das ganze recht stark aus, was man mit den Glyphen anstellen kann. Wobei hier sowohl praktischer Nutzen gegeben ist, indem Spells und Talente verbessert werden, sowie ein gewisser Gimmick-Faktor, wenn ich so auf den Polarbären oder die Pinguine schaue.

Bleibt abzuwarten wie gut die Glyphen für den Priester werden und ob man generell diesen Beruf erlernen muss um die Glyphen nutzen zu können, oder aber wie bei Enchanting nur jemanden brauch, der sie herstellen können muss.

Der Beruf an sich soll wohl an Kräuterkunde gekoppelt werden. Analog zum Juwi und dem Sondieren soll man hier wohl dann die Pflanzen „kaputt machen“ um dann so an das benötigte Pulver zur Herstellung der Tinte zu kommen, die man für die Glyphen braucht. Grundidee ist ok,  Problem ist nur, das Pflanzen mitunter das teuerste Gut auf den Servern sind, da permanente Nachfrage bei den Raidern besteht. Also noch ein weiterer Grund warum die Pflanzenpreise auch im Addon regelrecht explodieren werden.

Marcus Lottermoser
Streamer/YouTuber/Redakteur at Myself
Jahrgang '79, seit Ende der '80er nerdiger Gamer. Absolvierte die Ausbildung zum Editor bei der Computec Media AG (PC Games) in Fürth. Kommunikationsdesigner durch die School of Life, Streamer und YouTuber aus Leidenschaft! Google+