Upcoming Heal-Changes?!

Zwei interessante blue Posts sind derweil aufgetaucht:

Changes to Healing in the future
We made an effort to improve the fun of tanking for LK, and so far it seems to have gone pretty well. Healing is next. In many ways it will be a more challenging fix because what people think is fun about healing varies and some people are pretty happy with it already.

I also want to caution that it might be a massive change, so don’t log in every day looking for the big healing hotfix. It could take awhile.

Future changes to healing
I wanted to start talking about healing because it’s on our radar. But we are considering some major changes, so it is going to be a long term design and not something we’ll patch in a week or two. I also said "consider." We’re in a brainstorming phase and we might not end up making major changes. It could be something close in scope to the tanking changes this time around, or it could be bigger or smaller than that. As I’ve pointed out, there weren’t too many tanks who said that everything was perfect and they were happy (though there were some). There are many more priests who are scared of a major healing change and would prefer things stay as they are. We need to evaluate their opinions as well. It may not be worth a change at all. That’s why this thing will take time.

Ingesamt muss man sagen, das, zumindest auf den Krieger bezogen, das Tanken deutlich mehr Spaß macht. Ok, der Wegfall vom Schildblock-Spam vereinfacht die Sache etwas zu sehr, aber gerade die neuen AE Tankmöglichkeiten überzeugen, auch wenn derzeit der Aggroaufbau zu enorm ist und die Frage aufwirft, ob es da jemals wieder Aggroprobleme geben wird, da ich derzeit selbst als T4 Krieger die Aggro problemlos gegen T6+ DDler halten kann.

Nun will Blizz sich also auch dem Healsystem annehmen, worauf ich sehr gespannt bin. Ich hoffe nur, das Blizz es nicht analog zum Tanksystem macht, so das jeder Healer nachher alles kann und es somit egal wird, welche Heilklasse man mitnimmt.
Vielmehr hoffe ich dann auf eine Überarbeitung des Heilprinzips. Schon damals war es im Gespräch, Spells wie z.B. den Greater Heal kanalisiert heilen zu lassen, also nach ähnlichen Prinzip wie nun das 51er Disc Talent Sühne funktioniert, was ich im übrigen sehr gelungen finde. Hier bin ich gespannt in welche Richtung das ganze von Blizz getrieben werden wird.

Marcus Lottermoser
Streamer/YouTuber/Redakteur at Myself
Jahrgang '79, seit Ende der '80er nerdiger Gamer. Absolvierte die Ausbildung zum Editor bei der Computec Media AG (PC Games) in Fürth. Kommunikationsdesigner durch die School of Life, Streamer und YouTuber aus Leidenschaft! Google+