Spellpower

Ein kleiner Nachtrag zu dem Spelldamage=Addheal Beitrag. Im EJ Forum hab ich dazu noch folgende Aussage gefunden:

Hit Rating, Critical Strike Rating, and Haste Rating now modify both melee attacks and spells. All items and effects which grant bonuses to spell damage and spellhealing are being consolidated into a single stat, Spellpower. This stat will appear with the same values found on items which grant“increased spell damage and healing” such as on typical Mage and Warlock itemization. For classes which do not heal, they should see no change in the character sheet other than new tooltip wording. Healing characters will see their bonus healing numbers on the character sheet decrease, however, all healing spells have been modified to receive more benefit from spellpower than they received from bonus healing, with a net effect of no change to the amount healed by their spells. Some talents have had to be rebalanced to accommodate this change, but the amount healed will remain roughly the same. In addition, some talents will provide only healing spell power.

D.h. also, das Hit, Crit und Haste nun sowohl für Melees als auch für Caster gelten, was deutlich darauf hindeutet, das die Änderungen so geplant sind, wie ich sie vermutet habe. Fraglich bleibt dann nur, ob ebenfalls AP/Stärke zu Spellpower gewandelt (für Palas/Schamis) bzw. Hit/Crit zu Manareg (Shadow/Holy) wird, damit man dann mit nur einem Set alle Speccs seiner Klasse spielen kann.

Streamer/YouTuber/Redakteur at Myself
Jahrgang '79, seit Ende der '80er nerdiger Gamer. Absolvierte die Ausbildung zum Editor bei der Computec Media AG (PC Games) in Fürth. Kommunikationsdesigner durch die School of Life, Streamer und YouTuber aus Leidenschaft! Google+